Tre viktiga saker att tänka på när du anställer ett vaktmästeri

Diane Caldwell

Blogging

No comments

August 18, 2018

Denna artikel kommer att fokusera på kontors- och detaljhandelschefer som vill hyra ett kontorsstädning Stockholm tvättfirma och vad man ska fråga om ditt nuvarande eller framtida städföretag för att utföra rätt due diligence i att anställa rätt företag för jobbet. Det förvånar mig inte idag att många chefer, med tanke på det nuvarande ekonomiska klimatet, fokuserar på kostnader som är förknippade med att ha ett vaktmästeri städföretag städar där.

Vad jag menar är att folk förstår att en ren anläggning speglar väl och lämnar ett rent intryck på kunderna, men många förstår inte att det finns många flygningar på natten och deltidspersoner i den här verksamheten som ibland saknar kunskapen i inte Bara städning, men också att driva en säker effektiv verksamhet. Här är några frågor, och eller saker att se upp för när du ansätter ett vaktmästare.

1.) Jag kan inte berätta hur många gånger jag har börjat jobba på ett städkontrakt för kontor, eller när butiker och förvaltning inte frågar eller meddelar mig att för att städa där finns de bevis på att vi är försäkrade. Tillit är en sak som är viktigt för oss förutom rengöring. Nio gånger av tio rengör vi en anläggning där vi har nyckeln och larmet för.

Med andra ord litar du på att du ska kontorsstädning Stockholm din anläggning väl, enligt dina behov och viktigast utan några händelser. Jag erbjuder alltid att visa mina kunder bevis på försäkring, men om ditt städföretag inte är försäkrad för att du glömde att kontrollera att du anställer dem och att något blir skadat eller saknas, kan du vara ansvarig!

2.) Vi är rimliga i våra prissättning och arbetar med våra kunders behov. Om du ser ett städföretag som prissätter är för bra för att vara sant, springa för kullarna! Ibland kommer jag att fråga att anställa chefer som letar efter ett vaktmästare, vad som är viktigast för dem i tjänsten, tillhandahålls eller erbjuds. Många har berättat att det nuvarande eller tidigare företaget inte har rätt verktyg eller leveranser eller bättre men ibland visade det sig inte att rengöra din anläggning alls! Som tidigare nämnts tror många att de kan starta ett städföretag med ingen utrustning eller kunskaper om denna verksamhet och de tror att för att få kunder kommer de att underskatta konkurrensen med en lång skott.

Detta ser ofta ut som en win-win-situation i början. Men amatörer visar vanligtvis sanna färger under de första tre månaderna. Varför anställa ett företag i första hand när allt du kommer att sluta göra är att slösa din tid att behöva leta efter en annan på några månader. Jag förstår företagsbudgetar och att titta på kostnader är viktiga, men i slutändan om du betalar med bananer borde du förvänta dig att apor arbetar för dig.

3.) Undvik långsiktiga kontrakt i början. Många rengöringsföretag försöker låsa ner en ny kommersiell eller kontoklient från början till långsiktiga kontrakt och börja göra saker bra, men senare börja slacking. Till exempel: Vi erbjuder vanligtvis en bra rabatt på den första månaden av service med avtalet att de ska testa våra tjänster i minst tre månader. Anledningen är beviset är i pudding, så att säga. Vi måste bevisa för dig att vi kan lita på och vill utveckla ett riktigt arbetsförhållande under lång tid, inte försöka låsa ner dig i ett långsiktigt kontrakt och ge dig huvudvärk om du inte är nöjd med våra städtjänster.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *